Rabu, 18 September 2019

Hargai lah sisa hidup perwira negara dgn selaraskan semula kadar pencen mereka mengikut kehendak Perlembagaan : Akta AT yang tertulis dengan jelas !!!

KENAPA KERAJAAN MENAFIKAN HAK VETERAN ATM BERPENCEN YG TERMAKTUB DLM PERLEMBAGAAN : AKTA AT DARI MENIKMATI KADAR PENCEN YANG LEBIH BAIK ?

VETERAN & TENTERA MASIH AKTIF BERPALING LAGI !!!

Veteran ATM serta anggota ATM yang masih dalam perkhidmatan aktif tidak perlu rasa bersalah & rasa berdosa untuk menolak PH yang didominasi oleh DAP pada PRU15 nanti.

Perkara bukan DAHAGI (BUGHAH) - permberontakan kepada SPB YDP AGONG (Field Marshall) & RAJA-RAJA MELAYU (Colonel in Chief Corp's) & juga bukan perkara tidak patriotik : nasionalis kepada Negara.

Demi masa ... Sesungguhnya anggota ATM yang masih dalam perkhidmatan aktif sekarang juga akan mengalami nasib yang sama dengan veteran ATM yang lebih dahulu berpencen wajib dengan terhormat mengikut AKTA.
///
KENAPA KERAJAAN MENAFIKAN HAK-HAK VETERAN ATM YANG TERTULIS DENGAN JELAS DALAM PERLEMBAGAAN : AKTA ? :


Veteran Di paksa terima kenaikan pencen 2% walhal Tentera tidak terikat dengan Akta pencen (AWAM). --- BERCANGGAH DENGAN PERKARA 132(1) PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN, kedudukan ATM adalah Yang tertinggi diantara semua perkhidmatan awam Di malaysia.

Mengikut peraturan2 Angkatan Tetap (pencen, Ganjaran dan Faedah2 lain) 1982, SEK 60,61 pencen Veteran mesti diselaraskan mengikut pangkat yang setaraf dengannya mengikut tanggagaji semasa. --- KENAPA DINAFIKAN HAK MEREKA ?
///

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BAHAYA SYIRIK (شريك) TERHADAP HAK DAN KEKUASAAN MUTLAK ZAT الله.

SYIRIK TERHADAP ZAT SERTA HAK DAN KEKUASAAN MUTLAK ZAT الله. membersih, menyucikan diri sendiri, keturunan, kaum, puak, jama'ah, per...