Rabu, 18 September 2019

Berbohong dalam urusan politik tidak berlaku dalam PAS sahaja, malah berlaku dimana-mana pertubohan pun

Berbohong dalam mainan politik itu berlaku dimana-mana pertubohan pun kerana politik itu sendiri adalah bagaimana untuk berbohong & memperolehi kepercayaan rakyat seterusnya memilih mereka sebagai pemimpin bagi memenohi kepentingan diri sendiri bukan semata-mata kerana rakyat melainkan kerana duniawi... jwt, pkt, nama, popularity, gelar, kekayaan duniawi... kan kan kan ??? 

Oleh kerana mainan politik itu terdedah amat luas kepada pembohongan, maka Allah : al-Quran dengan jelas melarang : mengharamkan berniat untuk menjadikan perkara Agama : Ketuhanan sebagai alat, bahan, modal untuk tujuan duniawi - politik sebagaiman firman Allah : 

 A095

Dan janganlah kamu (BERNIAT) jadikan pesanan-pesanan dan perintah (SUROHAN & LARANGAN) Allah sebagai modal (alat, bahan, modal, tukaran) untuk mendapat keuntungan dunia (politik - jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan) yang sedikit (faedahnya disisi Allah); sesugguhnya apa yang ada di sisi Allah (dari balasan yang baik kerana memberlakukanya semata-mata kerana Allah - lillaahi), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui.
(Al-Nahl 16:95


Kalau berniat saja pun sudah dilarang Allah : al-Quran, apatah lagi dengan amal perbuatan menjadikan perkara Agama : Ketuhanan sebagai alat, bahan, modal untuk tujuan duniawi - politik hingga merosakkan hubungan silaturrahim sesama umat sendiri.
///
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BAHAYA SYIRIK (شريك) TERHADAP HAK DAN KEKUASAAN MUTLAK ZAT الله.

SYIRIK TERHADAP ZAT SERTA HAK DAN KEKUASAAN MUTLAK ZAT الله. membersih, menyucikan diri sendiri, keturunan, kaum, puak, jama'ah, per...