Jumaat, 22 Februari 2019

APA BEZANYA DGN PERBUATAN PAS DIBUMI MALAYSIA SELAMA INI ?

A031 
Hendaklah kamu (wahai Muhammad dan pengikut-pengikutmu) sentiasa rujuk kembali kepada Allah (dengan mengerjakan amal-amal bakti) serta bertaqwalah kamu kepadaNya; dan kerjakanlah sembahyang dengan betul sempurna (semata-mata kerana Allah - اله : لله); dan janganlah kamu menjadi dari mana-mana golongan orang musyrik -
(Ar-Ruum 30:31)
A032 
Iaitu orang-orang yang menjadikan fahaman agama (الدين - rububiyyah - رب : احد) mereka berselisihan mengikut kecenderungan masing-masing serta mereka pula menjadi berpuak-puak (dari perbuatan menudoh - menjatuhkan hukum sewenang-wenang hingga berlaku perbalahan sesama umat : bangsa sendiri); tiap-tiap puak bergembira dengan apa yang ada padanya (dari fahaman dan amalan ٍSyirik yang terpesong itu).
(Ar-Ruum 30:32)
A159
 Bahawasanya orang-orang yang mencerai-beraikan (kerana @ alasan) agama (الدين : tauhid zat الله & الاءسلام : I'ttiqad yang diredhai Allah terhadap hak-hak mutlaknya serta furu') mereka (dgn menciptakan berbagai takwilan penyebab) perselisihan-perselisihan yang berdasarkan hawa nafsu duniawi (politik : jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan), dan mereka (hingga umat : bangsa berlaku perbalahan - putus silaturrahim) menjadi berpuak-puak, tiadalah engkau terkait sedikitpun dalam (perbuatan) mereka. Sesungguhnya perkara (perbuatan) mereka hanya terserah kepada الله. Kemudian Ia akan menerangkan kepada mereka (pada hari kiamat kelak), apa yang telah mereka lakukan (dan membalasnya).
(Al-An'aam 6:159)
 
Melanggar perintah larangan Allah (القران) dengan amat jelas... berNiat : I'ttiqad KUFUR (tanpa Ilah : Lillaahi)

A095 
Dan janganlah kamu (BERNIAT) jadikan pesanan-pesanan dan perintah (SUROHAN & LARANGAN) الله sebagai modal (alat, bahan, modal, tukaran) untuk mendapat keuntungan dunia (politik - jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan) yang sedikit (faedahnya disisi الله); sesugguhnya apa yang ada di sisi الله (dari balasan yang baik kerana memberlakukanya semata-mata kerana الله - لله), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui.
(Al-Nahl 16:95
A041 
Dan berimanlah (percaya) kamu dengan apa yang Aku turunkan (القران) yang mengesahkan benarnya الكتاب (توارة : انجيل juga tidak terkecuali القران) yang ada pada kamu (selama mana kamu tidak selewengkan), dan janganlah kamu menjadi orang-orang yang mula-mula KAFIR (engkar) akan dia (الله : القران); dan janganlah pula kamu menjadikan ayat-ayatKu (sebagai harga, tukaran, gadaian, modal, bahan, alat untuk) membeli kelebihan-kelebihan (duniawi : politik - jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan) yang sedikit faedahnya (disisi الله); dan kepada Akulah sahaja hendaklah kamu bertaqwa.
(Al-Baqarah 2:41)
A042 
Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah, dan kamu sembunyikan yang benar itu (apabila dibacakan akan terkena atas batang hidung kamu sendiri) pula padahal kamu semua mengetahuinya.
(Al-Baqarah 2:42)
///

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BAHAYA SYIRIK (شريك) TERHADAP HAK DAN KEKUASAAN MUTLAK ZAT الله.

SYIRIK TERHADAP ZAT SERTA HAK DAN KEKUASAAN MUTLAK ZAT الله. membersih, menyucikan diri sendiri, keturunan, kaum, puak, jama'ah, per...