Isnin, 7 Mei 2018

(A51) TAJDID ATAU DOKTRIN POLITIK ? - HARAMKAN AGAMA TAUHID (ad-deen : rububiyyah) & I'TTIQAD DIREDHOI ALLAH ISLAM (al-Islam : uluhiyyah) DARI MENJADI AJENDA POLITIK (as-siasah syareyyah) !!!

Adakah Mufti perlis & Gang termasuk TMB kelantan adalah Wahabi... 
Benarkah ?

Wahabi tu adalah satu dari Ugama2 (aliran kepercayaan) Politik (as-siasah), di reka oleh ibnu saud dan muhammd abdul wahab. dan Ulama2 (aliran kepercayaan) politik (as-siasah) zaman Ibnu Saud bertujuan memberontak terhadap Raja Sunni - Raja Husin zuriat keturunan Nabi Saw yang memerintah Saudi sebelumnya. 

Tuduhan bid,ah direka-cipta kepada puak sunni yang perintah saudi dulunya supaya awam benci pada pemerintah.. bid,ah yg keluar dari mulut mufti tu ialah doktrin2 politik (as-siasah) yg telah dijadikan Ugama (aliran kepecayaan) Wahabi....bukan hukum... apa yg di tuduh asri tu sebagai bid,ah sebenarnya amalan-amalan sunat puak sunni seluruh dunia...kelainan faham di reka supaya ada perbezaan antara pemberontak Politik (as-siasah syareyyah) dgn Agama Tauhid (ad-deen : rububiyyah) kerajaan sunni asal.. dan disebar bahawa yg baru direka (bid,ah) itu betul dan Agama Tauhid (ad-deen : rububiyyah) sunni asal dan amalan2 sunatnya di pandang salah dan kononnya bid,ah.. supaya awam marah dan bangun membunoh, memberontak untuk Ibnu Saud berkuasa.. bukan nak Tajdid macam Asri dan geng cakapkan.. bila kuasa poltik dimenangi Ibnu Saud dalam perang pemberontakan.. membunuh puluhan ribu umat Mulim.. maka fahaman ini di teruskan dan jadi fahaman negara Saudi. Jadilah bid,ah yg di reka Ulama2 (aliran kepercayaan) Wahabi sebagai sunnah.. sebaliknya sunnah...amalan2 ..sunat2 puak Sunni sebelumnya menjadi bid,ah.. Oleh kerana tak mampu pulih semula disebabkan terperangkap dalam kuasa politik yg mereka telah dapat. jika dibetulkan semula faham secara Sunni.. awam dan yg mengikut akan bunuh mereka kerana menipu melalui hukum Agama Tauhid (ad-deen)..

Ulama2 politik (as-siasah) ini akan pura-pura alim warak : zuhur dan tahu mereka Sesat, tapi tak berani beritahu awam dan hampir semua mereka serta pengikut2 akan mati di dalam fahaman2 Ugama (aliran kepercayaan) Politik ini. Ulama2 ustaz belakang hari yg pelajari dari Ulama2 (aliran kepercayaan) Wahabi yg awal sangka ianya Agama Tauhid (ad-deen) dan Tajdid kerana Ulama Wahabi yang reka-cipta Ugama (aliran kepercayaan) Politik (as-siasah) kedua dalam badan umat Muslim ini tidak diberitau akan rekaan yg mereka buat itu, kerana mereka memang dajjal (penipu) : Ulama2 Sue', penipu2 yang dikata dalam Hadis2 Nabi saw yang bertujuan membangkit memberontak dan dapat kuasa politik, bukan Tajdid Agama Tauhid (ad-deen)..

انامن غيرالدجا ل اخوف عليكم من الدجال فقيل وماهويارسول الله فقال علمأ السؤ . - الحديث.

Ertinya, “Apa yang aku takuti atas kamu selain dari Dajjal, ialah sejenis Dajjal yang lain”. Maka ditanya kepada Rasulullah, “Siapa mereka ya Rasulullah ?”. Rasulullah berkata. “Ulama-ulama yang buruk”.-

... kerana fahaman bid,ah (aliran kepercayaan) Wahabi di anggap Tajdid, maka fahaman Wahabi tersebar seluruh dunia termasok Asri dan gengnya... bahaya bila Agama Tauhid (ad-deen) di campur dan di buat alat politik (as-siasah).. ianya mampu melahirkan Ugama2 (aliran kepercayaan) baru umpama Shiah, Wahabi.. permainan2, doktrin2 politik (as-siasah) akan di sangka awam sebagai Agama Tauhid (ad-deen).. sbb tu kalau perhati halus2 banyak ajaran salah dalam semua Ugama (aliran kepercayaan) Politik hasil doktrin2 politik yg masok dan jadi faham Agama Tauhid (ad-deen) yg berlainan dgn fahaman Islam (al-Islam yang direhoi Allah) Nabi SAW dan Ulama2 Muktabar zaman silam... tapi mereka terperangkap dengan Ugama2 (aliran kepercayaan) ini tidak sedar.. dan akan kata jemaah Islam teramai sunni sebagai Sesat, Kafir atau Munafik atau Bid,ah.. kalau dilihat semua puak yang Sesat akan kata orang Muslim teramai.. jemaah umat Muslim majority sebagai Sesat..tetapi Nabi SAW pula kata golongan teramai Muslim tak Sesat. Ini ada dalam Hadis nabi kata jemaah majority Muslim tidak Sesat..dlm faham.


Sebaliknya nabi kata orang Muslim yg keluar dari jemaah teramai umat Islam (I'ttiqad al-Islam) mudah di baham Syeitan (perosak hubungan manusia sesama manusia) saperti serigala mudah baham kambing yg terpisah dari puak kambing teramai. Juga ada dalam Hadis Nabi SAW. Sebab di baham syeitan inilah mereka mudah Sesat dalam faham Agama Tauhid (ad-deen) sebenar. Tapi mereka tak sedar Syeitan sedang bersama mereka. Ini sgt menakutkan. Dahsyat nee kesesatan yang melanda umat Muslim sejak zaman silam lagi. Fahaman2 Ugama2 (aliran kepercayaan) Politik (as-siasah) ini di terima pakai oleh hampir separuh dari seluruh umat Islam kini atau silam...termasuk sebahagian Ulama2 mereka, Shiah di Iran..di mana2 juga.. dah jadi Kafir sepenuh atas sbb yg sama..iaitu Ugama (aliran kepecayaan) Islam jenis politik (as-siasah) terawal ini telah di penuhi doktrin2 politik.. bukan lagi Agama Tauhid (ad-deen) & (I'ttiqad yg diredhoi Allah terhadap hak-hak mutlaknya) Islam (al-Islam).

Kena berhati2 dalam fahaman.. dan terima ilmu dari orang2 Agama yang benar : Mursyid. Ugama2 (aliran kepercayaan) lain pun mungkin berlaku begini... cuma mungkin kurang...terhad... sbb mereka tak libatkan Politik dgn Agama. Antara sbb lain puak pemberontak ini pisahkan diri dari fatwa Ulama sunni kerajaan Islam. 

Miliki kumpulan fatwa Ulama sendiri dan mereka berfatwa mengikut kemahuan politik mereka. bukan lagi berdasarkan kehendak Agama (tauhid) & (I'ttiqad) Islam yang tulin dan asli lagi.. lama kelamaan berfatwa dengan Sesat dan Menyesatkan.. apabila hawa nafsu kekuasaan dan keduniaan mengambil tempat dan pengaruh ke atas Ulama2 kiri ini. Ada kumpulan Ugama (aliran kepercayaan) Politik India..Ahmadiah (di asaskan Ghulam Ahmad Qadiani) yg berkembang di Indonesia berfatwa boleh ganti kereta jika sukar mencari lembu kerbau untuk di buat kurban.

Tuduhan bid,ah dari puak2 Wahabi ini akan terus terjadi kerana mereka memakai pola, kaedah berfikir secara politik Ulama2 politik gerakan politik Wahabi semasa Ulama2 pemberontak ini guna doktrin politik tuduhan bid,ah ini untuk memberi rasukan kepada awam supaya memberontak terhadap pemerintahan awal Sunni di Saudi. Ini kerana mereka menyangka doktrin2 Politik Ugama (aliran kepercayaan) Politik Wahabi itu ialah pembersihan Agama Tauhid (ad-deen) dan Tajdid. tetapi sejarah semua mujaddid tidak lahir dalam dalam Ugama (aliran kepercayaan) Politik saperti Shiah, Wahabi atau semua Ugama2 (aliran kepercayaan) Politik demokrasi, kerana puak2 ini sebenarnya tidak ikhlas untuk Agama Tauhid (ad-deen, mereka hanya exploit Agama Tauhid (ad-deen) untuk capai keduniaan.


Tidak ikhlas atau tertipu dengan doktrin2 politik bukan lah seorang Mujaddid. Imam Ghazali, Abdul Qadir Jailani adalah antara Mujaddid sebenar. Mereka ini bukan ahli mana2 political religion atau Ugama (aliran kepercayaan) Politik. Saperti semua Nabi2 mereka adalah org awam Muslim yg tak ada apa2 tujuan keduniaan melainkan untuk memperbaiki kembali Morality atau Akhlak umat Muslim yang merosot dengan berlalunya masa demi masa.
///
dicatat oleh :
Ab Sheikh Yunan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan